Loading...

Geroosterde bloemkool met Parmezaanse kaas

geroosterde bloemkool

Dit is weer een nieuw deel in de serie ‘groenten die we al veel te lang op dezelfde manier eten’. Bloemkool! Enorm gezond, maar dat eeuwige ‘groente, vlees en aardappelen verhaal kennen we inmiddels wel. Daar is niks spannends aan.

 

En dus gingen we op zoek naar eenvoudige alternatieven. De geroosterde bloemkool variant is snel en eenvoudig klaar te maken. Probeer ook eens een variant met Parmezaanse kaas en Rozemarijn. Ook erg lekker.

 

geroosterde bloemkool

 

Wat heb je nodig voor de geroosterde bloemkool?

  • 1 bloemkool
  • 1 ui
  • De blaadjes van een paar takjes Tijm
  • 2 teentjes knoflook
  • 3 EL olijfolie
  • Zout en peper
  • 150 gram geraspte Parmezaanse kaas

 

En wat moet je doen?

  1. Verwarm de oven naar 220 graden. Pak een ovenplaat en leg er een bakpapiertje op.
  2. Snij de roosjes van de bloemkool. Zijn de roosjes te groot? Snij er dan plakjes van.
  3. Snij de ui in stukken en trek alle vellen los van elkaar. Versnipper de knoflook.
  4. Voeg nu de bloemkool, ui en knoflook samen met de tijm en de olijfolie in een mengkom en hussel alles goed door elkaar. De tijm en de olijfolie moet uiteindelijk goed verdeeld zijn.
  5. Leg nu de inhoud van je kom op de bakplaat. Verspreid het over de oppervlakte en maak af met peper en zout.
  6. Plaats de ovenplaat voor ongeveer 35 – 40 minuten in de oven.
  7. Haal de plaat vervolgens uit de oven. Doe alles terug in de mengkom. Doe de Parmezaanse kaas erbij en hussel nogmaals alles goed door elkaar. Zorg dat de kaas goed verdeeld is. Leg alles terug op de ovenplaat en plaats deze voor 10 – 12 minuten terug in de oven.

 

Serveer in een schaal of direct op het bord. Het is handig om de schaal ook voor te verwarmen zodat de geroosterde bloemkool niet te snel afkoelt. Eet smakelijk!

 

You might also like

No Comments

Leave a Reply